torstai 16. helmikuuta 2017

Luonnoksista valmiiseen tuotteeseen

 
Tein tänään kissapyyhkeitä! malli on jo vanha, mutta hiukan täydentelin varastoja ja tämä beige pyyhekangas on minulla nyt ihan uusi kokeilu. Aikaisemmin ollut yksivärisiä ja aika värikkäitä pyyhkeitä, mutta nyt siis tein erän näitä tulevia myyjäisiä varten.
 
 
Kissoja olen luonnostellut paperille vaikka kuinka paljon ja nykyisin en aina jaksa alkaa luonnostelemaan uusia kuvia, vaan selailen ensin näitä vanhoja piirustuksia ja muokkaan niitä sitten aina tuotteeseen sopivaksi. Näihin pyyhkeisiinkin löytyi kuvat jo valmiina, joten aloittaminen oli helpompaa, kun kuva oli jo olemassa. Kunhan vain suurensin oikeaan kokoon ja tein siitä sablonan.
 
 
Minulla on käytössäni hyvin alkeelliset tekniikat, vaikka tiedän että pitäisi panostaa kunnollisiin silkkipainovälineisiin, nyt kun painetut tekstiilituotteet ovat selvästikin tulleet jäädäkseen minun  tuotevalikoimiini. Teen siis sablonit ohuelle muoville ja painovärin töpsyttelen kankaalle vaahtomuovin palalla. Mutta onpa ainakin 100% käsityötä nämä tuotteet minulla :D
 
 
Kun painoväri on kuivunut, on homman helpois ja ehdottomasti tylsin vaihe, eli silittäminen. Painoväri kiinnittyy kankaalle lämmön avulla ja n. 4 minuuttia pitää silitellä täydellä teholla. Mutta meneehän se työpäivä näinkin, kissoja silitellessä! :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti